איך לנקות ספה

איך לנקות ספה

רבים מעוניינים לנקות כתמים מספה או לרענן את מראה. לפני שאתם מתחילים בשלבים אלה, יש לדעת איך לנקות ספה. יש לבדוק תחילה את סוג הריפוד ואם ניתן לנקות אותה בקלות. יש שמעוניינים לחסוך בעלויות של ניקוי ספות ומעוניינים לנקות אותן בעצמם, אך יש לדעת איך לנקות ספה. בכל ספה ישנה תווית מוסתרת שעליה ישנן הוראות ניקוי. מצאו את ההוראות על התווית ואז תדעו, איך לנקות ספה. רבים שכבר ברכישת ספות ביתם, שואלים את המוכר בחנות הרהיטים, לגבי הוראות  תחזוקה וכן, איך לנקות ספה. אם רכשתם ספה מיד שנייה, או שקיבלתם את הספה בירושה מהסבתא והיא ספה עתיקה ויוקרתית, השתדלו לברר היטב, מאיזה בד ריפוד הספה עשויה ואך מנקים ספה ספציפית זו.

 

יש לציין, כי תחזוקה וניקוי ספות עור היא קלה בהרבה מאשר איך לנקות ספה העשויה בד. הסיבה היא שניקוי ספת עור מתאפשר באמצעות קרמים מיוחדים לניקוי והברקה, כאשר הלכלוך יוסר בקלות. ספות בד, נוטות לספוג כתמים בגלל הסיבים שהריפוד עשוי וכן, אם מדובר בספות העשויות בדי ריפוד טבעיים, כגון כותנה או פשתן, הכתמים חודרים עמוק וקשה להסירם, בניגוד לספות העשויות מבד ריפוד סינטטי. למשל כתמים של טושים, נין להסיר בקלות מספות עור ואילו כתמים אלה, יהיו קשים להסרה ולכן יש לשאול איך מנקים ספה העשויה בד מכתמים אלה. בגלל שאין אנו רוכשים בכל שנה או שנתיים ספות לסלון ביתנו, עליכם לדעת איך מנקים ספה, כשאר אתם יודעים מראש מה סוג הריפוד ובאילו חומרי ניקוי עליכם להשתמש.

 

שלב חשוב – מיקום הכתם בספה

גם למיקום הכתם בספה ישנה חשיבות רבה. קיים הבדל מהותי, בין ניקוי כתם שנמצא בפינת הספה מאשר לכתם שהוא בולט לעין ונמצא בקדמת הספה. כאשר הכתם בולט, יש לנקוט משנה זהירות ואפילו להתייעץ עם מומחים בניקוי  ספות ולשאול איך מנקם ספה לפי הסוג של הבד שממנו היא מיוצרת. יש לנסות את חומר הניקוי, גם אם הוא מתאים לסוג הספה באזור נסתר, להמתין מספר דקות ואם אין תגובה לא טובה לחומר הניקוי, תוכלו להמשיך בניקוי הכתם הנמצא בקדמת הספה. יש להתייחס בהתאם לכתמים בספה, כאשר אתם יודעים איזה סוג כתם מדובר. ישנם כתמי שומו, חלבון ועוד. יש לנקות בזהירות אץ הכתם ולשמור שהוא לא יימרח הלאה על הספה. שימוש בחומרי ניקוי ביתיים כגון חומץ עם מים, סודה לשתייה , נוזל כביסה וכדומה, עשוי להועיל יותר והשימוש בו יהיה בטיחותי יותר, כך שתהיו בטוחים כי הספות לא תיהרסנה. 

 

יש לשפשף בתנועות קטנות ועדינות את הכתמים מהספה ולספוג היטב את מעט המים. שימו לב, לא להשתמש עם הרבה מים, היות ואין לכם מכונות מקצועיות שמזריקות חומר ניקוי עם מים ויונקות אותו, מה שיש לחברות מקצועיות המכירות היטב איך לנקות ספה והכוונה היא לכל סוג של ספה. יש להשתמש בכלי ניקוי עדינים כגון מטלית רכה או מברשת בעלת זיפים רכים. יש לשים לב לתהליך הספיגה לאחר ניקוי הכתם, היות ומים החודרים לעומק הספה, יגרמו לעובש והרס כליל של הספה. מלבד זאת הריחות של טחב ונבגים שייווצרו כתוצאה ממים שנשארו בספה גורמים נזק לבריאות. מומלץ לא להשתמש עם חומרי ניקוי אגרסיביים הנמצאים בביתכם, כגון מסיר שומנים או אקונומיקה מה שיגרום לנזקים בלתי הפיכים כגון דהיית הבד או הרס המרקם של הספה.

 

ניקוי של בדי ריפוד מעורבים באופן בטוח

הבעיה הגדולה ביותר, היא איך לנקות ספה העשויה מבד מעורב. התשובה היא באמצעות חומרי ניקוי בטוחים כגון כאלה הנמצאים בכל בית כגון חומץ, אבקת סודה לשתייה ועוד. מי שמעוניין לנקות בבטחה ספה העשוי מבד ריפוד מעורב, עליו  להזמין חברת ניקוי ספות אשר יודעת איך לנקות ספה זו. למעשה יש לבצע ניקוי ספות מקצועי לפחות אחת לשנה, כך שהספה תישמר והחיידקים יוסרו ממנה. מלבד פעולת הניקוי עצמה, יתבצע בה גם חיטוי, מה שישמור עליכם ועל בריאות בני הבית. אם הספה עשויה מבד ריפוד מעורב, עליכם לבחור חומר ניקוי עדין, אשר יתאים לשני סוגי הבד. פעולה זו תשמור על הספה מפני הרס המרקם שלה. יש לנסות את חומר הניקוי תחילה באזור נסתר ואז להמשיך לנקות, כאשר אתם בטוחים כי לא ייגרם נזק לספה. יש לציין כי ספות העשויות מבד הדוחה כתמים, בד זה דוחה מים אבל אין זה אומר כי כתמים כגון שמן או כתמי מזון או שתייה לא יחדרו לבד הספה. השאלה היא איך לנקות ספה העשויה מבד הדוחה כתמים? ראשית ככל שתבחינו בכתם כאשר הוא רק נוצר, כך כל הסיכויים כי הספה שלכם תתנקה. גם כתמי זיעה וגוף, חודרים לספות דוחות כתמים וכן, תחזוקה נכונה ושוטפת של ספות אלה, תמנע מכתמים להיווצר בספות. יש לדעת, כי בד דוחה כתמים כגון אימפאלה, עשוי משכבת טפלון אשר מקנה לבד זה עמידות מפני נוזלים . יש לנקות בד זה באמצעות חומרי  ניקוי ייעודיים אשר מצד אחד ינקו היטב את הספה, ואף לא יפגע בשכבת ההגנה העשויה טפלון. 

 

מדוע חשוב להתחיל ניקוי ספה באמצעות שאיבה יסודית?

לפני ששואלים בכלל איך מנקים ספה, יש להתחיל בפעולה החשובה ביותר שהיא שאיבה יסודית. יש לשאוב ככל שניתן את הספות מאבק, פירורים ולכלוכים נוספים. השלב הבא הוא מריחת חומרי ניקוי שאם הייתם מורחים אותם על ספה מלאת אבק ולכלוך הכתמים היו רק מתעצמים יותר. לאחר השאיבה הדבר המומלץ למי שמעוניין לדעת איך מנקים ספה, הוא ניגוב באמצעות מגבונים לחים. יש לבצע ניקוי זה בעדינות ולהשתדל שלא למרוח את הכתמים פנימה. אם הבחנתם בנוזל שנשפך על הספה, מהרו להספיג אותו בעזרת מטלית יבשה או נייר סופג ולהימנע משפשוף הבד של הספה. אם אתם מסתייעים בשירותיה של חבר ניקוי ספות, כאשר מתגלה כתם, תמיד ניתן להתקשר לחברה ולהתייעץ עימה לגבי איך מנקים ספה, מה שיקל עליכם את הפעולה הנכונה של ניקוי הכתם.

 

שימו לבכי גם בחירה של חברת ניקוי ספות היא מכרעת וככל שהחברה תהיה וותיקה יותר וכן תמצאו תגובות טובות עליה כך תהיו בטוחים כי הספות שלכם נמצאות בידיים טובות ומיומנות. יש לבצע סקר שוק אם לגבי המחירים של ניקוי ספות שבדרך כלל מחושב לפי גודלן או יותר נכון לפי מ"ר, כך יהיה לכם מידע יעיל ותוכלו לבחור את החברה המומלצת על מנת למצוא חברת ניקוי ספות אשר גם תנקה עבורכם את ספות הסלון וגם תייעץ לכם בדבר תחזוקה נכונה, יש לפנות לחברה וותיקה בשוק שיש עליה הרבה המלצות. אחת החברות הבולטות היא א.א.אלופי ניקיון, אשר קיימת מזה 19 שנה. לחברה צוותים מיומנים באזורים רבים בארץ והיא משתמשת בציוד משוכלל וחומרי ניקוי איכותיים המותאמים לסוג הספות שברשותכם. החברה מציעה מגוון שירותי ניקיון הכוללים: ניקוי מזרונים, ניקוי שטיחים, ניקוי ריפודי רכב, ניקוי ווילונות בקיטור, ניקוי בתים, דירות ומשרדים, תיקון ספות בבית הלקוח וכן ריפוד ספות בבית הלקוח. כל העבודות המציעה החברה ללקוחותיה הן תחת אחריות  מלאה.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonלייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות

ייעוץ מקצועי ללא עלות 054-2600099

×