ניקוי ספה מבד פשתן

ניקוי ספה מבד פשתן

 

ספות העשויות מבד פשתן, אמנם נוחות מאוד לישיבה, היות ומדובר בבד טבעי וסופג, אך מצד שני הרבה יותר קשה לבצע ניקוי ספה מבד פשתן, מאשר ניקוי ספות בעלות ריפוד סינטטי. בד הפשתן כשמו הוא, עשוי מסיבים של זרעי פשתן. הכתמים שמופיעים בספות הפשתן חודרים לסיבי הבד ולכן הם נספגים עמוק יותר מאשר שאר סוגי הספות.  על מנת להסיר כתמי לכלוך, יש למצוא חברת ניקיון שבקיאה בניקוי זה של בד הריפוד. הניקוי של ריפוד הפשתן, חייב להיות יסודי על מנת להגיע לעומק הכתמים. מראה ריפוד הפשתן הינו מראה יוקרתי אבל הוא בעל רגישות גבוהה ללכלוך ואבק. זו הסיבה כי אם מדובר בבית שיש בו ילדים קטנים, מומלץ שלא לרכוש ספות מבד פשתן, כי אם ספות מריפוד דוחה כתמים, או מריפוד סינטטי שקל בהרבה יותר לנקות כתמים.

חברת ניקיון מקצועית, לפני שתתחיל עם מלאכת ניקוי ספה מבד פשתן, תזהה היטב  אילו כתמים נמצאים על הספות, כך שתמצא את חומר הניקוי הנכון ותקרצף בעדינות את הכתמים באמצעות מברשות עדינות את הכתמים. לחברות ניקיון, קיים ציוד מיוחד לניקוי כל סוגי הריפוד, כך שהפעולה תתבצע מספר פעמים. פעולות אלה הן תחילה שאיבה עמוקה ויסודית של הספות מאבק ולכלוך, החדרת חומר מיוחד באמצעות מכונה משוכללת, קרצוף במברשות עדינות, על מנת לא לפגוע בריפוד הספות, פעולה זו, תתבצע מספר פעמים עד שהמים מהספות יהיו נקיים. הספה תעבור ייבוש ולא ניתן יהיה לשבת עליה במשך יממה.

 

הישמעו להוראת צוות הניקיון לאחר שיסיימו עם ניקוי ספות פשתן

 

יש להישמע לחברת ניקיון ריפודים, על מנת  שתוכלו לבצע נכון את תחזוקת הספות באופן שוטף. יש לשאוב ביסודיות לפחות אחת לשבוע את הספות, כולל החריצים הנמצאים בין המושבים של הספה. במידה והבחנתם בכתמים כגון כתמי קפה, שמן, יין או דם, אין צורך לרכוש חומרי ניקוי יקרים, כי אם ניתן יהיה להשתמש עם חומרי ניקוי ביתיים, כגון חומץ מהול במים. טבלו מטלית לחה בחומץ ומים ולשפשף בעדינות באמצעות מברשת עדינה. יש להמתין כמה דקות ויש לשפשף שוב עם מגבת יבשה. יש לציין כי כתמי צבע קשים יותר בעת ניקוי ספה מבד פשתן, ולכן יש מיד להסיר את הצבע עם חומר ניקוי מיוחד, אחרת, בגלל שמדובר בריפוד העשוי מבד טבעי, הצבע לא יוסר בקלות.

 

במידה וישנם כתמים בעלי ריח רע במיוחד, גון כתמי קיא, שתן או צואה מתינוק או בעל חיים, יש להשתמש עם לימון ומלח. יש לדלל עם מים ביחס של 40:60, להמתין כמה דקות ולהעביר מטלית לחה עם מים בלבד. במידה והכתם עדיין נראה, יש לדלל מים עם חומץ, ביחס של חצי, חצי, להשרות כמה דקות ולנגב בעזרת מטלית יבשה. יש להבין, כי ספות המוצרות מבדים טבעיים כגון פשתן או כותנה, יש להקפיד ולנקות בעזרת חומרי ניקוי טבעיים. הסיבה היא כי חומרי ניקוי כימיים הם חזקים בתרכובת, היות והם עשויים לגרום לגווניי הריפוד לדהות.

כיצד מנקים כתמי שתן מספות העשויות מפשתן?

 

כאשר מדובר על כתמי שתן, ניקוי ספה מבד פשתן, חייב להתבצע, לא באמצעות מי חמצן, כי אם לסחוט מטלית לחה ולנגב את הכתם. יש להשתמש עם נוזל כלים או אבקת כביסה ולעסות על הבד והכתם בתנועות מעגליות ולעבור עם מגבת יבשה. לפעמים אנו קוראים כי בד הפשתן עשוי מתרכובת של בד נוסף כגון פוליאסטר. ניקוי זה, יהיה שונה מאשר ניקוי בד פשתן מספות שהוא עשוי רק מפשתן טבעי. חברת ניקיון, תשתמש בחומרי ניקוי מתאימים רק לאחר שקראה וזיהתה היטב את תרכובת הבד שממנו עשויה הספה. במידה והבחנתם בכתם, אל תנסו לנקות אותו בעזרת חומר ניקוי פעיל כמו כלור, היות ויופיע כתם בהיר שיהרוס את כל המראה של הספה וחבל.

ההמלצה הטובה ביותר הינה, לנסות ולנקות את הספה באזור מוסתר, מה שיעניק לכם את האופציה להבחין כי הריפוד מגיב טוב לחומר הניקוי ואז להמשיך עם ניקוי ספה מבד פשתן. עדיף שלא לייבש את הספה לאחר שניקיתם ממנה כתם עקשן או יותר, כי אם לתת לה להתייבש באופן טבעי. לרוב ייבוש טבעי באוויר, עשוי לקחת בין שעה לשעתיים. הסיבה לייבוש ספת פשתן באוויר הצח והטבעי, הוא שאם מייבשים באמצעות מייבש שיער, החום יגרום למצב שלא יהיה ניתן לנקות שוב את הכתם. יש לקרוא היטב את הוראות הניקוי בתג הספה. אם אתם מעוניינים לכבס גם כריות, יש לקרוא היטב את ההוראות כמו למשל, אם ניתן יהיה לכבס את הכריות במכונת כביסה.

 

מדוע חשוב לתחזק את ריפודי הפשתן על בסיס קבוע?

 

למרות שספות פשתן, נוחות לתחזוקה, היות והן נחשבות לסוג של ריפוד טבעי, הן  צוברות אבק, במיוחד בגלל הטקסטורה המחוספסת של בד הפשתן.  ריפוד זה, יגיב היטב לחומרי ניקוי טבעיים, או לחומרי ניקוי פשוטים כגון סבון כלים ומים חמימים. יש להקפיד ולשאוב היטב את האבק מהספות, במיוחד גם ן חריצי המושבים, משענות היד ועוד. בגלל שריפוד פשתן נחשב לעדין ויוקרתי, מומלץ לתת את מלאכת ניקוי ספה מבד פשתן, לידיה של חברה מקצועית, אשר תנקה את הספות ביסודיות, לפחות אחת לשנה. הסיבה היא כי ניקוי יסודי של הספות ע"י חברה מומחית לניקיון כל הריפודים, תשתמש בחומרי ניקוי מתאימים בלבד תשתמש בסוף הניקוי של הספות בחומרי חיטוי אנטי בקטריאליים. יש להקפיד על ניקוי מקצועי של ספות פשתן לפחות אחת לשישה חודשים.

 

יש לדעת, כי הסרת כתמים ולכלוך באופן מקצועי מספות פשתן, תגרום לשינוי מראה הספות, עד לקבלת מראה של ספות חדשות לחלוטין. יש לזכור, כי פשתן הינו בד ריפוד שמאריך ימים היות והוא עמיד בפני דהייה ושחיקה אבל מתלכלך מהר. ישנן לברות ניקוי ספות, אשר ממליצות ומציעות שירות כגון ציפוי שקוף ומיוחד של סיבי הריפוד, מה שימנע מכתמים לחדור בעד סיבי ריפוד ספת הפשתן.

 

בקשו המלצות מחברת ניקוי ספות המתמחה בניקוי ספה מבד פשתן

 

ישנן חברות רבות לניקוי ספות בשוק, אך יש למצוא חברת ניקוי ריפודים, אשר מתמחה במיוחד עם ניקוי ספה מבד פשתן. אם יש לכם המלצות על סמך ניסיון של מכרים או חברים מה טוב. יש לדעת כי באתרי חברות ניקוי שטיחים וריפוים, יש את המידע המלא וכן בפורומים לניקוי ריפודים. הוותק , ההמלצות הם מה שקובעים בבחירת חברת ניקוי כל סוגי הריפודים. זו הסיבה כי אחת מהחברות המובילות היא  א.א אלופים בניקיון, אשר קיימת מזה שני עשורים ומציעה שירותים מקצועיים, ע"י צוות מקצועי ומיומן.

 

החברה מציעה סל נרחב של שירותים, מעניקה שירות אדיב ומקצועי ומחזיקה בכלים משוכללים לביצוע הניקיון המופתי של הריפודים באחריות מלאה. כמו כן החברה מציעה שירותים נוספים כגון: ניקוי ריפודי רכב, ניקוי ווילונות, ניקוי שטיחים, ניקוי בתים ומשרדים ועוד. תוכלו לעקוב אחר הוראות התחזוקה של צוות הניקיון וליהנות מאחריות מלאה על כל סוגי הניקוי שחברתנו מציעה, כי להיות אלופים בניקיון זה לא עניין של מה בכך….

 

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonלייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות

ייעוץ מקצועי ללא עלות 054-2600099

×