קורונה וירוס ניקוי וחיטוי

בדצמבר 2019 זוהו מספר חולים במחלה נשימתית במחוז הוביי (Hubei) שבסין. מספר הנדבקים התחיל לטפס במהירות, וחולים נוספים זוהו במחוזות נוספים בסין, ובארצות שונות במזרח הרחוק, אירופה וארצות הברית. למעט מקרים מעטים, החולים הראשונים חלו בעת ששהו בסין.
נגיף הקורונה, או בשמו המדעי (COVID-19 (Coronavirus disease, מהווה גורם שכיח לתחלואה זיהומית ביונקים, זוחלים ובעופות. הוא משתייך למשפחה של נגיפים נשימתיים הגורמים באדם לתחלואה נשימתית קלה ואולם, במקרים נדירים, נגיפים ממשפחה זו גרמו גם למגפות של זיהומים נשימתיים קשים.
השם "קורונה", שמשמעותו בלטינית כתר או הילה, נבחר בשל המראה האופייני של הנגיפים תחת מיקרוסקופ אלקטרונים, היוצרים תמונה שנראית כמו כתר מלכותי.
על פי ההערכות הנגיף עובר מאדם לאדם באמצעות העברה טיפתית – כשהחולה מדבר, מתעטש או משתעל וטיפות הנושאות את הנגיף מגיעות לרקמה רירית חשופה של אדם אחר (האף, הפה או העיניים). בנוסף, מגע עם משטח מזוהם עשוי לגרום להעברת הנגיף.
תקופת הדגירה (מחשיפה ועד להופעת תסמינים קליניים) הממוצעת היא 6 ימים, עם טווח של 2 עד 11 ימים.
ניתוח נתונים של כ-56 אלף חולי קורונה מסין, שנערך על ידי כוח המשימה המשותף של ארגון הבריאות העולמי וממשלת סין, מגלה כי לקורונה יש מספר תסמינים נפוצים ומובהקים:
חום גבוה (87.9%)
שיעול יבש (67.7%)
תשישות (38.1%)
כיח (33.4%)
קוצר או קושי נשימה (18.6%).

תסמינים שכיחים פחות הם כאבי שרירים ומפרקים, כאב גרון, כאב ראש, צמרמורות, בחילה או הקאה, גודש באף ושלשול.
חלק מהחולים מפתחים סיבוכים, הכוללים דלקת ריאות, כשל נשימתי, דלקת בשריר הלב ומוות.
שיעור התמותה מ- 2019-nCov עלה בימים האחרונים וכעת הוא מוערך ב- 3.4%.
אבחון המחלה נעשה באמצעות בדיקה מעבדתית המתבצעת על ידי נטילת דגימה של הפרשות מדרכי הנשימה. לבדיקה אבחנתית מופנים רק אנשים החשודים לחשיפה לנגיף המפתחים סימנים קליניים מתאימים.
ב- 11 במרץ 2020, ארגון הבריאות העולמי הכריז על נגיף הקורונה כמגיפה עולמית – פנדמיה.
עד כה נדבקו במחלה 142,651 בני אדם ב- 135 מדינות בכל רחבי העולם ו-5,533 איש נפטרו.
מספרים אלו מיצגים מקרים שאובחנו מעבדתית. מספר החולים האמיתי ודאי גדול יותר וקשה להעריך במדויק את היקף התחלואה.
אין עדיין תרופה או חיסון מאושרים ובדוקים לשימוש כנגד הנגיפים הללו, אך מתבצעים ניסיונות לפיתוח חיסון או תרופה.
לפי משרד הבריאות, הדרך היעילה ביותר להימנע מהידבקות בקורונה היא שמירה על היגיינה אישית ושמירת מרחק מאנשים אחרים. חשוב לדעת כי אדם הנושא את הנגיף אינו חווה בהכרח את תסמיני המחלה, ולכן, יש להתייחס לכל אדם (גם לעצמנו) כנשא פוטנציאלי של הנגיף. הנחיות המשרד כוללות – רחיצת ידיים עם סבון ומים או חיטוי בג'ל אלכוהולי לעיתים קרובות, הימנעות ממגע בפנים של אנשים אחרים, מלחיצות ידיים מחיבוקים או מנשיקות. במשרד מנחים את הציבור לשמור מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים. בנוסף, חשוב לא לשתף כלי אוכל או שתייה.
על פי ההערכות, הנגיף יכול לשרוד תקופה הנמשכת בין שעות לימים על משטחים מסוגים שונים, ולכן ההמלצה הגורפת היא לנקות מדי יום משטחים שנוגעים בהם לעתים קרובות, למשל שולחנות, דלפקים, מתגי חשמל, ידיות של דלתות וארונות, שלט רחוק, שירותים, כיורים וטלפונים ניידים.
לפי מחקרים היום, נגיף הקורונה נשאר שלוש שעות על משטחים יבשים, ועד 10 ימים על משטחים לחים, ויש גם מחקרים שמדברים על זה שהוא יכול לנוע באוויר למרחקים קצרים. ולכן כדאי לחטא מעת לעת גם משטחים, בעיקר כאלה שנמצאים בשימוש ציבורי.
לכן, כדי להימנע מהידבקות – מומלץ לנקות (ולחטא!) את המשטחים שסביבכם בתדירות גבוהה. כדאי לעשות את זה גם על גבי משטחים מבד כגון ספות, וילונות, שטיחים, מצעים ומגבות.
אנחנו ממליצים על שירותינו לניקוי בדים ומשטחים מנגיפים וחיידקים שמפוזרים כרגע בארץ.
חברתנו מציעה שירות ניקוי יסודי וחיטוי מפני נגיפים וחיידקים שונים, כאשר עיקר ההתמחות הוא רהיטים וחפצים מבד, כגון: שטיחים, וילונות וספות.
במסגרת השירות, המוצע לעסקים ולאנשים פרטיים בפריסה ארצית, האזור המטופל יעבור חיטוי מלא על ידי מומחה מטעמנו, במטרה להפוך את סביבת עבודתכם ומחייתכם למקום בטוח יותר.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonלייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות

ייעוץ מקצועי ללא עלות 054-2600099

×