חומר לניקוי שטיחים

שטיחים בבית או במשרד נותנים הרגשה נעימה ואף נוחה, אולם לשטיחים יש תפקידים רבים שהעיקרי בהם הינו מסנן (פילטר); זאת היות והשטיח סופח אליו את האבק מהאוויר ואת לכלוך הנעליים. ניקוי השטיח אמור להתבצע על-ידי שואב אבק לפחות פעם בשבוע, אך הינו ניקוי שטחי בלבד. השטיח דורש גם ניקוי יסודי ועמוק יותר לפחות אחת לשנה, זאת באמצעות מכשירים וחומרים מיוחדים המיועדים לכך.

ניקוי שטיחים

רוב האנשים לא מודעים לכך שיש מספר סוגי כתמים העלולים להרוס שטיחים וריפודים, כגון צבעי מאכל, קפאין, כתמים על בסיס נפט (צבע, שמן, מסטיק, דיו) ועוד. כאמור גם אצל בעלי המקצוע המומחים אין חומר אחד שמטפל בכל סוגי הכתמים.

כיום מוצעים סוגי תכשירים רבים במרכולים, שאינם עונים כלל על הדרישות ואף מחמירים את המצב או פוגעים בגוון הצבע של הבד. כמו כן יש הבדל בין סוגי הבד, ויש לתת על כך את הדעת בעת שימוש בחומר כזה או אחר (כותנה, צמר, בד, עור או עור סינתטי).

טיפול בלכלוך או בכתם לאחר ניקוי או הברשה או כל דרך ניקוי אחרת, מחייבים שאיבה של האזור, היות והלכלוך וחומרי הניקוי מתערבבים ואין ללכלוך או לכתם לאן לצאת. הדבר דומה לקרצוף רצפה עם מים וסבון, אבל ללא הוצאת המים עם מגב – שאז כל הלכלוך נשאר במקומו ומתייבש.

בתום עונת החורף מקפלים את רוב השטיחים, בידיעה שהם מאוד מלוכלכים, והניקוי יבוצע בתחילת החורף הבא. בתחילת החורף מזמינים שירות ניקוי שטיחים, וכאן כבר מתעוררות שתי בעיות נפוצות: בעיה ראשונה קשורה לכך שהכתמים כבר ישנים והפכו קשים מאוד להסרה, או שכלל לא ניתן להסירם. הבעיה השנייה היא ריח, כאשר בשטיח יש ריח חזק של טחב.

חומר לניקוי שטיחים

בית מאפשרים לנו ללכת על רצפה נעימה, במיוחד כאשר קר בתקופת החורף גם מהבחינה של עיצוב הבית, שטיחים מוסיפים המון צבעים והרמוניה, אשר מקנים בית חמים ומעוצב ואפילו יוקרתי באמצעו פרישת שטיחים מתאימים. מי שמחזיק בשטיחים, יצטרך לתחזק ולנקות אותם באמצעות חומר לניקוי שטיחים. את חומר הניקוי, יש לבחור בקפידה, כאשר הוא מותאם לסיבי השטיח. יש לשמור על איכות השטיחים ושלמותם, באמצעות תחזוקה נכונה של השטיחים. ישנם מוצרי ניקוי כימיים, אשר הם חזקים מדי ועשויים לגרום נזק בלתי הפיך לשטיחים. מומלץ להתייעץ עם חברת ניקוי שטיחים, לפני שתבחרו חומר ניקוי לשטיחים, כך תהיו בטוחים כי השטיח היקר לכם לא יינזק.

אם נפלה פרוסת לחם של הילד כאשר הצד שעליו מרוחה החמאה נפל על השטיח, יש להשתמש עם חומר סופג עמו ספוג הפלא, לספוג אותן בעזרת מים נקיים ובתנועות תיפוף לספוג. הלכלוך ייספג ויש לחזור על הפעולה כדקה. מומלץ לנסות את חומר הניקוי שתבחרו בפינה מוסתרת של השטיח, כך תדעו בעצם, כי חומר לניקוי שטיחים שבחרתם לא יזיק ואם תוכלו להמשיך ולנקות באמצעותו את שטיחי הבית. ההמלצה של כל חברות ניקוי השטיחים, לשלוח את השטיח לניקוי מקצועי ויסודי, כך שגם השטיח ייראה נקי וחדש וכן, יחוטא בחומר מיוחד שמועיל לבריאותכם ובריאותם של בני הבית.

כמה שלבים חשובים לפני השימוש בחומר לניקוי שטיחים

 

יש לציין כי לפני שימוש עם חומר לניקוי שטיחים, יש לבצע כמה פעולות כגון ניעור השטיח מאבק ולכלוך, שאיבה יסודית של השטיח, כאשר השטיח מושרה במים, יש לפזר עליו חומר לניקוי שטיחים יש לשפשף בעזרת מברשות עדינות את השטיח, בכדי לא לפגוע בסיבים יש לשטוף בלחץ מים את חומר הניקוי, כך שגם הכתמים יוסרו. מה שנשאר הוא לייבש את השטיח ולהמתין לתוצאות המבריקות. על מנת להשתמש נכון עם חומר ניקוי לשטיחים, יש לשים את הכמות הנכונה ולפני הכול, פשוט לקרוא את הוראות השימוש של ניקוי השטיח  עם חומר הניקוי שרכשתם וזאת, לאחר שנמצא מתאים לשטיח. אחד מהמוצרים הרגישים ביותר לחומרי ניקוי הם השטיחים ולכן, על מנת לשמור היטב על הגוון של השטיח, יש לדאוג כי חומר הניקוי יתאים ויהיה אפילו עדין, על מנת שהשטיחים יישארו נקיים, שלמים ומושלמים למשך שנים – כמו כן אנו עושים גם ניקוי ספות

כאשר אנו נכנסים לבית שהא אינו נקי, אנו חשים סלידה מסוימת ולנו לא נעים לשהות במקום לא נקי. אנו מעיפים מבט על הסדר בבית, על האבק, הרצפות וכמובן על השטחים והריפודים בסלון או בפינת האוכל. שטיחים מוזנחים, מראים הרבה על בעלי הבית שאינם שמים לב לניקיון וכן, מי שנמצא בסביבה יכול להיפגע מלכלוך ואבק, במיוחד כאלה אשר רגישים ואלרגיים לאבק. יש המקפידים על תחזוקה שוטפת של השטיח, אך ישנם כאלה שמנקים את השטיח מדדי כמה חודשים, במקום לשלוח אותו לחברה, באמצעות חומר לניקוי שטיחים. לא תמיד התוצאות יעילות כמו חברת ניקוי שטיחים מקצועית, אשר מגיעה עם מכשור משוכלל וחומרי ניקוי מקצועיים וכן, מבצעת חיטוי מקצועי לשטיח.

אל תטאטאו את הלכלוך מתחת לשטיח…

לא כולנו מומחים בניקוי שטיחים והכוונה היא אל רובנו. כל אחד עם המקצוע שלו, היות וניקוי שטיחים אינו מצריך מצד אחד לימודים אקדמאים, אך מצד שני מדובר על ידע וניסיון רב בהכרת סיבי השטיחים  השונים, חומרי הגלם והתאמת חומר ניקוי לשטיחים.  הדבר הראשון שחברה לניקוי שטיחים מבצעת, הוא אבחון השטיחים, סוג הניקיון ושיטת הניקיון, כאשר החברה, מאימה במדויק את חומר לניקוי שטיחי אשר יתאים לשטיח הספציפי שלכם. כדאי כי תחפשו בפורומים השונים ברשת, לגבי חומרי ניקוי המתאימים לשטיחים וזאת, לאחר שאתם יודעים בוודאות, איזה סוג שטיח נמצא ברשותכם, אם הסיבים שלו עשויים מצמר, משי,, שניהם יחד או חומר סינטטי אחר.

הדבר החשוב ביותר הוא לא לגרום לשטיחים שלכם להישחק, להיהרס או לדהות, באמצעות שימוש לא נכון עם חומר לניקוי שטיחים. חשוב שתדעו מה לעשות ומה לא לעשות בשטיח, אם השטיח יקר לכם ואתם מעוניינים להחזיקו מטופח עוד שנים רבות. יש להשתמש שימוש מבוקר עם חומר ניקיון המיועד לשטיחים. רבים אינם סומכים הרבה על ניקוי עצמי של שטיחים ומעדיפים, כי חברת ניקיון שטיחים, תגיע אל ביתם ותבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, כאשר החברה אף מעניקה אחריות על עבודתה. ניתן למצוא חומר ניקוי לשטיחים, בדמות של סבון ניקוי, חומר ניקוי יבש כגון שמפו יבש או תרסיס. ככל שיהיה לכם יותר מידע לגבי ניקוי נכו של השטיחים שלכם, כך תצליחו בניקיון השטיחים, כאשר ידכם על העליונה.

חומרי ניקוי ביתיים לשטיחים

יש שסומכים על רכישת חומר ניקוי לשטיחים, אך מצד שני ישנם אנשים אשר סומכים על מוצרי ניקוי טבעיים לשטיחים, כגון: חומץ טבעי מהול בים, אבקת סודה,  סבון ניקוי כלים, אבקת כביסה ועודד. מומלץ לנסות חומרים טבעיים אלה, אשר לבטח אינם מזיקים לשטיח ולגווניו הטבעיים ולכן, יש להתחיל בניקוי על פי הוראות מפורשות. כאשר מנקים כתמים משטיח, יש לדעת את סוג הכתמים, אם אלה כתמי אוכל, שתייה, דם, זיעה, שומן גוף, שתן או קיא. באמצעות הידע הזה, תוכלו להתאים במדויק את חומר לניקוי שטיחים. יש לציין כי כאשר מדובר בשטיחים סינטטים, מומלץ להמתין רבע שעה עד להשפעת החומר וכן, חשוב מאוד להמתין לייבוש המלא של השטיח באוויר הצח, או, ניתן להפעיל מאווררים על השטיח עד שיתייבש לגמרי. חוסר ייבוש מלא, יגרום לנזקים חמורים, כגון התפתחות של עובש ופטריות, מה שיגרום לשטיח להיהרס לחלוטין.

 

במידה ומדובר על כתמים קשים, יש להשתמש עם ממיס שומנים יבש, למרוח מהחומר על הכתם, להמתין מעט ולספוג את החומר. יש להשתמש על פי ההוראות המפורטות הנמצאות על חומר הניקוי עצמו. ניתן לפזר אבקת סודה לשתייה בכמות נדיבה מעל הכתם, להמתין כ-15 דקות ולשאוב את אבקת הסודה. לרוב, על כל חומר לניקוי שטיחים, כתוב איזה סוג של כתמים מוריד חומר זה ולכן, יש להקפיד ולקרוא היטב, על כל חומר שתהיו מעוניינים לרכוש, אם במרכולים, או בחנויות לחומרי בניין.

 

עדיין ישנם כתמים? – הזמינו את האלופים בניקיון שטיחים וריפודים

אם שמתם לב כי השטיחים עדיין מלוכלכים, יש לקרוא לחברת ניקיון שטיחים וותיקה שמכירה את המקצוע היטב. רוב חברות הניקיון הללו, מתמחות גם עם ניקוי ספות מלבדד ניקוי שטיחים ויש שמציעות סל רחב של שירותי ניקיון, הכוללים ניקוי ריפודי רכב, ניקוי בתים ומשרדים, ניקוי ווילונות באמצעות קיטור וחומרי ניקוי ייעודיים המתאימים לסוג הווילונות ועודד. אחת מהחברות הבולטות בישראל, הינה חברת א.א.אלופים בניקיון, אשר קיימת מעל ל-19 שנים, מחזיקה במכשור משוכלל, חומרי ניקיון מקצועיים ואיכותיים, אשר מותאמים מראש לסוג השטיח, אחריות מלאה על העבודה וכן, צוותים קבועים העובדים שנים עם החברה ועברו את ההכשרה המתאימה.

החברה עובדת בפריסה ארצית, עומדת בזמנים ומעניק מראש הצעת מחיר  שתוכלו להשוות אותה מול חברות ניקיון שטיחים אחרות. תוכלו לקבל טלפונים וכתובות של לקוחות קבועים, או לראות עבודות שהחברה ביצעה.

בשל סיבות אלו ורבות נוספות – מומלץ ואף חובה להזמין בעל מקצוע בתחום.

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonלייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות

ייעוץ מקצועי ללא עלות 054-2600099

×