ניקוי ספה עם חומץ

ניקוי ספה עם חומץ – מידע יעיל וחיוני מחברה מקצועית לניקוי ספות

למדריך המלא לניקוי הספה לחצו

אם הספות בסלון שלכם מלאות בכתמים, כל מה שרכשתם בחנות כגון חומרי ניקוי לא עזרו לכם בהסרת הכתמים, זה הזמן להשתמש עם חומרי ניקוי ביתיים אשר נמצאים בכל מטבח. למשל ניקוי ספה עם חומץ, יעיל ואינו מזיק לבד הספות. החומץ למעשה , הינו חומר שאינו מכיל כימיקלים וישנן הוראות וטיפים שתוכלו להשתמש בהם להסרת כל מיני סוגי כתמים שנפרט. למשל:

כתמי דם –  יש להניח קוביות קרח על כתם הדם למשך כחצי שעה, יש לשפוך על בד הספה תמיסת חומץ אשר מורכבת עם שתי כפות חומץ 9% עם ליטר אחד של מים. יש להשתמש עם מברשת ספוגה בסבון כלים, על מנת שניתן יהיה להסיר את תמיסת החומץ מבד הספות.

 

כתמי קפה,שמן, בירה, תה או בוץ – יש לערבב בתוך שפריצר, 80-100 מ"ל חומץ, כפית של סבון כלים ו-400 מ"ל מים. יש להוסיף לתמיסה כף סודה לשתייה ולערבב היטב. יש לרסס באופן שווה את התערובת שנוצרה על הריפוד, להמתין מס' דקות בכדי שהכתם יימס. יש לשפשף באמצעות מברשת בעלת זיפים רכים{בכדי לא להרוס את הריפוד}. את התערובת יש להסיר באמצעות מטלית לחה או ע"י ספוג. יש לייבש את בד הריפוד באמצעות מגבת נייר.

חומר טבעי ויעיל להסרת כתמים קשים מהספות

 

יש לדעת, כי חומץ טבעי הוא שימושי גם בהסרה של כתמי שתן. יש לפעול נכון כשאר אתם מתחילי בפעולת ניקוי ספות עם חומץ, מה שיחזיר לספה מראה חדש ויעלים ריחות לא נעימים שנספגים בבד הריפוד כגון שתן או קיא. ניתן אף להוסיף סודה לשתייה לתמיסת חומץ מהול במים ביחס של חצי . כאשר אתם מנקים את הספות בעזרת  חומץ, יש להמתין שהבד יתייבש לחלוטין ואז, לפזר אבקת סודה לשתייה. יש להכין בנוסף מי חמצן, מה שמסייע בהסרת ריח רע של שתן או קיא. התמיסה תכיל מי חמצן וכפית של שמפו ביחס של 1:1. המתינו כשעתיים ונקו את הספה באמצעות מברשת רכב או שואב אבק, ייבשו את הריפוד בעזרת מייבש שיער.

 

תרופות סבתא אינן ידועות במרפא בלבד, כי אם גם בניקוי ולכן הסבתות בזמנו, היו  מעדיפות שימוש כגון ניקוי ספה עם חומץ, כאשר הן היו משתמשות עם מטלית ספוגה במים וחומץ ביחס שווה. כאשר היה מדובר למשל בהסרת כתמי שמן, הן היו פועלות מהר ומנקות את הספות באמצעות חוץ ביתי. היתרון הבולט של החוץ הוא שהוא מסיר כתמי שתן ומנטרל את הריחות הרעים. כאשר מדובר בשתן של בעלי חיים, הם לא יחזרו להשתין שוב על הספות, בדוגמא לחומרי ניקוי אחרים. החיסרון של החומץ הינו הריח שלו וכן, הוא מוגבל ויעיל בהסרת כתמים טריים בלבד.

מתי אין זה מומלץ לנקות את הספות בעזרת חומץ ביתי?

 

יש לדעת כי לא ניתן לבצע ניקוי ספה עם חומץ, כאשר מדובר בספות שהריפוד שלהן אינו עשוי מבד. למשל דמוי עור, דמוי זמש, ריפוד קטיפה ישנם ריפודי סלון שחומץ אינן מיטיב עימם. החומץ הינו חומצה אצטית, אמנם הוא יכול להסיר כתמים באמצעות שינוי  PH שהוא החומציות של הכתם, אבל הוא גם עשוי לשנות את צבע הבד, במידה והבד לא מתאים לניקוי בעזרת חומץ טבעי. ניתן למצוא שיטות נוספות לניקוי ספות, אשר הבד שלהן אינו מתאים לתרכובת הטבעית של החומץ. למשל אבקת כביסה שניתן להקציף אותה בעזרת מים ושפשוף בעזרת מברשת רכה. גם נוזל לניקוי כלים יכול להיות יעיל בניקוי כתמים, כאשר מערבבים אותו עם מים פושרים יש לשפשף את הכתם בעזרת התרכובת ולארח שנעלם הכתם, יש לספוג את שאר התרכובת בעזרת מטלית יבשה.

 

ישנם כתמים אשר מצטברים באופן נקודתי על הספות והם עשויים להשתייך לשני סוגים, כתמי מים שכוללים כתם שנוצר משתייה, כגון קפה, תה או משקאות קלים וכן כתמים מיין שהם קשים יותר להסרה. כתמים מוצקים כגון כתמי שמן, הם הסוג השני של הכתמים שקשה להסירם. על מנת להסיר כתמי מים, יש להשתמש עם סבון כלים ומים, לטפוח על הכתם בעדינות ולהמתין שהוא יתייבש. כשאר מסירים כתמים מוצרים יותר, כגון כתמי שמן, יש לבצע ניקוי ספה עם חומץ כשאר מערבבים ליטר אחדד של מים עם חצי כוס של חומץ ביתי. יש לערבב היטב את החומץ עם המים ולהספיג את החומר בכתם. שפשפו בעדינות באמצעות מברשת בעלת סיבים רכים ולהניח לאזור שניקיתם להתייבש. את השימוש עם ומרי הניקוי הטבעיים, יש לבדוק תחילה בפינה מוסתרת של הספה, כך שתהיו בטוחים כי החומר מתאים לניקוי בד הריפוד.

ניקוי ספות מסוגי בד שונים – עשה זאת בעצמך

 

ישנן ספות מבדדים טבעיים שהרבה יותר קשה לנקות אותן, למשל בד כותנה או בד פשתן. ראשית, אם יש לכם ילדים קטנים, מומלץ מלכתחילה להימנע מרכישת ספות העשויות בד טבעי, היות והן נוטות להתלכלך מהר יותר והכתמים חודרים לסיבי הבד, מה שגורם לכתמים להיות עקשניים יותר. ספות פשתן למשל, ניתן לבצע בהן ניקוי ספה עם חומץ ומים, יש לשאוב את הספות לפני הניקוי ובמיוחד באזור של חיבורי הספה. ספות כגון אלה העשויות מבד משי או סאטן יש לזכור שיש לשלוח לניקוי יבש, היות וכל כתם אפילו מים, יראו על הספות וקשה יהיה להסירם, כי אם רק באמצעות חברה מקצועית לניקוי ספות.

 

לבטח השקעתם כסף רב ברכישת הספות בביתכם ולכן לכל בד יש טיפול אחר. באם ישבתם עם מזון ושתייה בסלון {מה שלבטח אינו מומלץ}, ניתן יהיה להסיר את הכתמים באמצעות חומרי ניקוי טבעיים וביתיים ולשמור על מראה נקי של הספות בסלון ביתכם באמצעות שיטת ניקוי של "עשה זאת בעצמך". יש ללמוד ולהשתמש בחומרי הניקוי הטבעיים, למרות שישנם חומרי ניקוי כימיים, אבל קיים הבדל משמעותי, בין חומרי ניקוי אשר מכילים כימיקלים, לבין חומרי ניקוי ירוקים כגון ניקוי ספה עם חומץ. במידה ובכל זאת נשארו כתמים או סימנים של כתמים שכבר ניסיתם לנקות, יש לפנות לחברה מקצועית לניקוי ספות וגם אם ניקיתם את הספה בחומרי ניקוי טבעיים, תמיד מומלץ לרענן אותה ע"י צוות מקצועי של מנקי ספות.

 

טיפים יעילים וניקוי ספות של חברה מקצועית ואמינה

 

רובנו מסתייעים בחברה המתמחה עם ניקוי ספות, ניקוי מזרונים, ניקוי שטיחים ווילונות, היות ואנו מעוניינים לשמור על הריפוד והשטיחים, למראה אסתטי וכן לשמירה על הסלון היקר. חברות אלה, בחלקן מציעות שירותים  נוספים כגון ניקוי ריפודי רכב.  אחת מהחברות המומלצות והוותיקות בתחום, הינה חברת א.א אלופים בניקיון, אשר קיימת כבר 19 שנה ומציעה שירות אמין, יעיל ומקצועי, תוך שימוש במכשור משוכלל כגון מכונות המחדירות חומר ניקוי מקצועי, כאשר בכל פעם הן יונקות את החומר לאחר שהספות קורצפו במברשות עדינות. את הפעולה החברה מבצעת כמה פעמים, עד שהמים נשאבים והם נקיים לחלוטין. יש לשמוע להוראות ולטיפים בדבר תחזוקה נכונה של הספות, מה שיאריך את חיי הסלון ויגרום לו למראה נעים ושהייה כייפית וכן, שמירה על הבריאות.

 

חברת א.א. אלופים בניקיון, משתמשת בחומרי חיטוי ייעודיים אשר מנטרלים ריחות לא נעימים אשר נוצרו עם הזמן וכן, חומר זה אף מחטא חיידקים שעשויים לפגוע במערכת הנשימה. לחברה ידע עשיר, שירות אדיב והיא מעניקה אחריות מלאה על סוגי הניקיון הרבים שהיא מציעה ללקוחותיה.

 

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonלייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות

ייעוץ מקצועי ללא עלות 054-2600099

×